نقشه کشی اسکلت فلزی

نقشه کشی اسکلت فلزی. شاخۀ: کاردانش. زمینۀ: صنعت. گروه تحصیلی: عمران. زیرگروه: معماری. رشتۀ مهارتی نقشه کشی ساختمان
در این پست دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت فلزی به صورت PDF را برای علاقمندان به رشته عمران و معماری آماده کرده ایم که امیدواریم مفید و مورد استفاده این عزیزان قرار گیرد.

همواره سازه و طراحی معماری چه در یک سرپناهی ساده و چه در فضایی محصور و بزرگ، جدا ناشدنی اند. یک معماری مطلوب باید مانند آن چه که ویتروویوس در روم باستان فرمان داده، دارای ثبات و استحکام (دوام سازه ای)، سودمندی (عملکرد) و جذابیت و زیبایی باشد، که از این میان، پایداری و دوام از اصلی ترین و مهم ترین معیاراست که از طریق ساخت و ساز درست تأمین می شود.

به ساده ترین زبان، سازه در ساختمان به معنی برپایی و نگه داری ساختمان است. سازه این عمل را با تحمل بار ساختمان درمقابل نیروی جاذبه انجام می دهد. در هر صورت ساختمان از مصالحی تشکیل شده است که باید دربرابر نیروهای طبیعی مانند وزن ساختمان، باد، آتش و…، پایدار باشد.

توضیحات بیشتر و دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت فلزی به صورت PDF و مشاهده آنلاین فیلم کوتاهی از محتوای این کتاب در ادامه مطلب.

هر مصالحی در ساختمان، تحت شرایط مختلف به طور متفاوتی عمل می کند، ولی با وجود این، تمام مصالح ساختمانی کیفیت های مشترکی دارند. تنها نکته ی مشترک آن ها این است که مصالح در مقابل فشار تغییر فرم می دهند، گرچه این تغییر آن قدر کوچک است که فقط با وسایل اندازه گیری معین می شود، اما همیشه وجود دارد.

شناخت انواع سازه های ساختمانی، اولین گام در کلیه ی مراحل طراحی و اجرای ساختمان است و شناخت رفتار های سازه ای از مهم ترین عوامل مؤثر در انتخاب صحیح، محاسبه ی دقیق، طراحی درست و اجرای مطمئن و ایمن ساختمان می باشد.

کتاب نقشه کشی اسکلت فلزی متشکل از دو واحد کار، شامل مباحثی درمورد اتصالات سازه های فلزی و قاب های خرپایی و سوله و چگونگی ترسیم هریک از آن بوده و سعی براین دارد تا هنرجویان را با مقدمات اولیه ی اجرای ساختمان و تهیه ی نقشه های آن، آشنا نماید.

توضیحات بیشتر و مطالب ارزشمندن در این باره را با دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت فلزی به صورت PDF مطالعه نمائید.

دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت فلزی